Schrijf je nu in voor onze gratis nieuwsbrief!

Stoeiclub ( Internal Martial Arts )

Stoeien, zelf-verdediging, of ‘n “partijtje ravotten”! Ben je er klaar voor?
Sterk & Vitaal in 2017

Stoeiclub is voor vrouwen van Donna Vitale en / of, eventueel, hun partners. (vanaf 18 tot 68 jaar)
Afhankelijk van de fysieke gesteldheid, we doen het redelijk rustig aan – maar je krijgt wel een stevige “workout” Dinsdagavond van 19.45 tot 21.15 uur.

Wil jij:

– kracht en vitaliteit opbouwen in een speelse omgeving
– je lichaam effectiever besturen
– ontspanning
– meer zelfvertrouwen
– meer kracht & vitaliteit
– je zelf kunnen verdedigen
– comfortabeler worden met agressie & spanning
– je lichaam effectief inzetten, kracht leveren en stoeien.
– op een speelse manier leren vechten; schoppen, slaan & worstelen \
– maar vooral…lekker met elkaar bezig zijn!

Probeer ons uit tijdens 1 gratis introductieles (niet kijken, alleen meedoen)

Wat kun je verwachten?

We gaan “stoeien”. Dat betekent dat we gaan vechten op een speelse manier. Er zitten elementen in uit het Judo, Aikido, Worstelen, Kickboksen, Mixed Martial Arts, Taichi en Systema.
Alles is gericht op vitaliteit, kracht en de interactie met de ander. We zullen ook veel solo oefeningen doen (e.e.a. op muziek) voor conditie en techniek.

We werken aan de basis: stevig staan, oprechte houding, ontspannen bewegen, flexibiliteit & balans, adem, snelheid, kracht & coördinatie.

Daarna bouwen we langzaam op met interactieve spel oefeningen, elkaar uit balans brengen, zelf verdediging, kracht leveren en ontvangen, spanning en gewaarzijn.

– Een belangrijk onderdeel is het onderzoek naar het effect van onze bewegingen op de ander – b.v.: wat kunnen we doen om de ander te ontspannen, te verrassen en te misleiden via onze lichaamstaal/ beweging?

Ook de mentale kant komt aan de orde – hoe ga je om met grensoverschrijdend gedrag? Wat beschouw je als grensoverschrijdend? Hoe hanteer je je instinctieve fight, flight, freeze respons (vanuit het meest dominante deel van je hersenen)? Hoe ga je om met spanning, met agressie die op je af komt. Hoe blijf je het overzicht houden? Hoe voorkom je geweld?

Je kunt het niveau van intensiteit steeds zelf bepalen, terwijl je wordt uitgedaagd om net buiten je comfortzone te gaan.

Vooraf aan de training van 19:45 tot 20:15 ben je welkom voor de Wim Hof ( Ice Man) ademhalings techniek – verhogen van je weerstand. (klik voor meer info)

de Docent:
Guido Sleddens (1959) beoefende vechtkunsten vanaf zijn 16e en behaalde verschillende dan-graden in Kempo en Okinawa Goju Ryu Karate. Hij introduceerde begin jaren ’90 het Cheng Hsin (een mix van boksen, Aikido en Tai Chi Qigong) in Nederland en oefende bij verschillende grootmeesters in Karate, Aikido Kung Fu en Tai Chi Qigong en Systema in Japan en de VS. Hij gaf jarenlang les in Kickboksen, Taiji, Karate en Cheng Hsin.

“De harde ‘externe’ stijlen (karate – kickboksen – MMA) en zachte ‘interne’ stijlen (Tai Chi Qigong, Systema, Aikido) hebben allemaal hun sterke punten. Mijn nadruk op de zachtere stijlen is vooral ontstaan door de interesse in “moeiteloze kracht” (veel impact met schijnbaar weinig inspanning) en het voorkomen van blessures. Daarvoor is een goede organisatie van het lichaam van belang.

Guido bestudeerde naast het TaiChi Chuan (Taiji Quan) o.a. Qigong, Trager Mentastics, Feldenkreis en Alexander Techniek. Hij verdiepte zijn inzicht in het efficient & economisch inzetten van het lichaam in combinatie met het voorstellings vermogen.

Zijn methodiek is gericht op zelf-verdediging maar leidt tot een beter, efficiënter gebruik van je lichaam in het algemeen. Met als gevolg meer ontspanning, en vitaliteit”