Circuittraining

Wat je doet tijdens een circuit training
Je stapt je in een grote cirkel met trainingsapparaten die je helpen om je spieren te versterken. Tussendoor doe je losse oefeningen.  Natuurlijk krijg je begeleiding bij de introductie en uitvoering van deze oefeningen. Je doet alle oefeningen korte tijd en wisselt af op volgorde. Je hoeft dan noooit te wachten. Je doet 2 rondjes in 30 minuten. Daarna doe je een korte cooling down. Je kunt natuurlijk altijd na afloop nog even een heerlijk gratis kopje koffie drinken of kletsen met andere vrouwen.


Hoe het werkt
Je wisselt boven- en onderlichaam af op apparaten die speciaal op het vrouwenlichaam zijn afgestemd. Je hoeft niets in te stellen. We werken met luchtdruk in hydraulische machines. Jouw tempo bepaalt de zwaarte van jouw training. Je traint dus op jouw eigen inspanningsniveau. Je wisselt steeds af met andere oefeningen waardoor je jouw hele lichaam traint. Op ons signaal ga je door naar de volgende oefening, zodat iedereen tegelijkertijd doorschuift. Er is altijd begeleiding beschikbaar.


Voor wie
Voor dames van alle leeftijden. Bij ons trainen topsporters, oma's, tieners, jonge vrouwen, moeders,  vrouwen met drukke banen, gezinnen of mantelzorg. Even tijd voor jezelf. Quality time. Je hoeft niet sportief te zijn of een sportieve instelling te hebben. Veel vrouwen die bij ons sporten hielden aanvankelijk eigenlijk niet van sport. Nu wel... omdat het gewoon leuk is bij ons.

Circuit training in groepsverband
Als je het leuk vindt om extra gestimuleerd te worden, kun je aan circuit-groeplessen deelnemen. We hebben een uitgebreide programmakeuze op bepaalde tijden ( zie ook rooster). Elke krachtoefening van het circuit wordt afgewisseld met gezamenlijke oefeningen in het midden van de cirkel. Je wordt aangevuurd door een van onze trainers. Ieder van ons heeft haar eigen specialisatie en stijl. Probeer uit welk programma en coach bij jou past. Je doet 2 rondjes gezamenlijk. Ochtend groepsprogramma's duren 30 minuten, avond programma's 45 minuten. Als je niet van groepslessen houdt, zorg je dat je daarvoor of daarna komt trainen. Dat is fijner voor de deelnemers en voor de coach.